Welcome to Renault Trucks Bulgaria
Отчет
Дизайн: революцията на електрическите камиони
Електромобилност
Алтернативни енергии
Mar. 16 2021
Пол Дейнтри е директор дизайн в Renault Trucks. Заедно със своя екип от 20 души той предвижда и прогнозира как ще изглеждат утрешните електрически камиони. Революционен не само по отношение на външния си вид, но и по отношение на архитектурата си, HDD Express бележи чист разрив с миналото чрез дизайн, който поставя на първо място свързаността, пробега и екологичните показатели.
"Присъединих се към Renault Trucks Франция като водещ дизайнер на интериора в Лион Сен-Прист през септември 2006 г. Оттогава - а дори и преди това, когато бях във Volvo Trucks North America и Nissan Motors - винаги съм бил убеден, че дизайнът на камионите няма нищо общо с дизайна на автомобилите. Камионът е работен инструмент, а не избор на начин на живот. И това е перспективата, от която трябва да го погледнете.
Аз проектирам електрическите камиони на 2030 г.
Убеден съм, че конструкцията на днешния електрически камион е напълно остаряла, защото е твърде близка до тази на конвенционално задвижваните камиони от миналото. Тя не успява да използва всички възможности, предлагани от технологиите за електронна мобилност и компактните размери на най-новите батерии. Затова аз и моят екип започнахме с празен лист, когато си поставихме за цел да си представим електрическия камион на 2030 г., напълно освободен от ограничения. В резултат на това HDD Express е изцяло нова архитектурна концепция за градска е-мобилност. Той няма абсолютно нищо общо с нито един традиционен камион!
Смятахме, че става въпрос за предвиждане на отговор, който да скъса с това, което познаваме и имаме днес, но който да е адаптиран към бъдещите нужди на градовете за дистрибуция и доставка на стоки. Нашият отговор даде приоритет не само на свързаността, пробега и екологичните показатели, но и на безопасността на шофьорите на доставки, техния комфорт и удобството на местните жители.
Без замърсяване, тихи и безопасни доставки през нощта
Вместо батериите за тягова енергия да бъдат разположени в предната част на автомобила, както е при днешните шасита, ние се запитахме дали би било възможно електрическата тяга да се разпредели по цялата дължина на това ново превозно средство. Така че сега HDD Express разполага с особено компактен модул за тяга и управление. Това позволява на водача да използва система от типа на Segway®. Няма физическа връзка с ремаркето или ремаркетата, които са без водач. Подът на всяко ремарке съдържа достатъчно мощни батерии за транспортиране на стоки - 100% автономно - във вътрешността на автоматизирани складове.
Убеден съм, че този принцип на конвой от ремаркета без шофьор - ремаркета, които не са физически свързани с тяговата единица - ще се развие през следващото десетилетие. Той осигурява ефективен отговор на голямото търсене от страна на градските центрове, които искат безшумни, незамърсяващи и безопасни превозни средства за нощни доставки с най-високата възможна степен на автоматизация.
Планът е HDD Express в крайна сметка да замени камионите, превозващи товари с тегло между 3,5 и 10 метрични тона - в зависимост от броя на ремаркетата, свързани към модула на влекача - но концепцията в крайна сметка може да бъде адаптирана за работа с по-големи товари. Но какъвто и да е крайният резултат, през 2019 г. представихме концепцията на превозното средство на повече от 400 клиенти на Renault Trucks и всеки един от тях беше ентусиазиран от нея.
Мога да ви обещая, че далеч не сме приключили с проучването на всички възможности на електронната мобилност за градска среда!"
Биография
Пол Дейнтри завършва университета в Лийдс. След като завършва бакалавърска степен по продуктов дизайн през 1996 г., Пол започва кариерата си в автомобилната индустрия и никога не я напуска. Преди да се присъедини към дизайнерската зала на Renault Trucks през 2006 г., преди това е работил в Nissan Motors и Volvo Trucks. Той е дизайнерът, който стои зад гамите T, C и K, представени през 2013 г. През март 2019 г. е назначен за директор дизайн в Renault Trucks.